Beslutsångest?!

Ja, det har jag haft i ett par dagar nu. Varför då? Ja, ni som pratat med mig dom senaste två, tre dagarna vet att jag har funderat mycket på att söka till en ny grupp på jobbet. Vi ska börja köra upp till Hundfjället och Rörbäcksnäs med buss och dom söker tre chaufförer till den gruppen plus några reserver.

Har varit så väldigt mycket i valet och kvalet hur jag ska göra. Kan vara så skönt att slippa köra i stan och i synnerhet linje 603. Men sen så är jag nu i förmiddagsgruppen där jag vill vara i annars. Är det så att jag hoppar på Sälen körningen och inte trivs så blir jag inlagd i någon annan grupp där det finns plats och måste sen vänta tills det blir en plats över i FM-gruppen igen. Vem vet hur lång tid det tar. Men sitta på stan är ju så fruktansvärt monotont. Ska man klara av att få någon slags utveckling i det här yrket så måste man nog chansa och hoppa på lite andra saker för att se hur det är.


För många år sedan så satt jag och körde Arlanda på nätterna och det var ju helt suverän körning. Blev så sur när den linjen las ner så jag var på väg att säga upp mig. Nu är visserligen den körningen inte riktigt samma sak som Sälen körningen. Lite skillnad på vägar, annorlunda gods och nu blir vi att köra på Dalatrafiks taxa. På Arlanda var nästan allt folk förbokade och man visste på ett ungefär hur många man skulle få med sig och vart dom skulle kliva på/av. På Sälen körningen så vet man inte hur många man får med sig. Man kan få 1 eller 50. Sen alla dessa skidturister. Stå ute och packa in 50 par skidor i 30 minusgrader är ju något jag alltid har sett fram emot. Eller hur!


Sen vet jag att jag kommer att sakna allt snack på morgonen med alla kollegor så fruktansvärt. Kommer aldrig att ha rast nere på våran depå heller.


Tänk att komma ner en morgon och träffa Dan A, Dan H, Roger, Madde, Anders B, Björn P, Carina, Anki, Peter, Inger och alla andra morgonpigga satar. Bara det kan rädda en hel dag. 30 minuters snack med en kopp kaffe och göra allt för att driva någon till vansinne. Sen kan man gå ut till bussen med ett leende. Den biten kommer jag att sakna så himla mycket.


Tiderna är som följer:

Vecka 1 mån-fre 10:02-21:10 Ledig helg


Vecka 2 mån-tis 6:07–19:32. Ons. 14:07-17:22. Tors-fre ledig. Lör. 12:20-20:34 övernattning i Rörbäcksnäs. Sön 11:13-16:08.


Vecka 3 mån-tis ledig. Ons-fre 6:07–19:32 Ledig helg.

Sen börjar man om på vecka 1 igen för att göra ytterligare 11 svängar upp till Hundfjället.

Alltid sovmorgon med andra ord.


Men nu har jag sökt i alla fall så nu är det bara att vänta och se om jag kommer in i den gruppen och om jag nu gör det så finns ju möjligheten att tacka nej om jag skulle ångra mig. Tiden får utvisa resultatet.


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Hej på dig, läste dina funderingar, det finns ett sätt att förbereda sig på antalet påstigande. Ofta har långväga resenärer en resplusbiljett... och den statistiken tar driften del av och då kan du få veta på ett ungefär hur många skidor o plattor bärs du ska packa. I förväg... Förlåt för linje 603… vet inte hur jag ska göra för att ”busa” till den... den blir nog inte roligare än idag…

2010-11-17 @ 08:49:52
Postat av: 1056

Jag hade nog tvekat väldigt, om du förstår så är det så många flera måsten på en sån linje, kan vara kul o skönt att slippa stan, men nej jag tror inte det, men det är ju bara min fundering.

2010-11-17 @ 09:25:28
Postat av: Bloggaren

Ann-Sofie: Haha jag lovar, du är förlåten, men 603 skulle bli liiiite bättre om vi slapp invänta 601 vid Lergärdet. Vi blir liksom sena redan där och sen försöka köra in dom förlorade 5 minutrarna är tungt på en redan tung linje. Jax och Tjärna ängar finns ju där och går ju inte att göra något åt. Tyvärr. Ett dyrt förslag från mig är att köra 603 i Kvarnsveden som gamla 601. Upp Sveaborgsgatan, sen höger, höger ner till KP. Visserligen behövs det nog ett till omlopp för att tiden skulle räcka till, men då kan man sträcka ut körtiden på alla "4" delarna av linjen.

2010-11-17 @ 13:18:03
URL: http://jokerjojjee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0