Jul och nyår!

December rullar på och julen kommer allt närmare. Är nästan klar med alla julklappar. Har en kvar att köpa. Kanske två. Vet exakt vad jag ska köpa till en vän om jag hittar det. Annars får den vännen ingen present av mig.

Har fortfarande en present kvar att köpa till en av mina söner. Där är problemet det motsatta. Han ska få en present, men jag har ingen aning om vad jag ska köpa. Men jag hittar säkert på något.


Barnen kommer att vara hos sin mor under julafton. Det är precis som vanligt. Där får dom möjlighet att träffa mer släkt än vad dom skulle få hemma hos mig så den här lösningen har vi haft ända sedan vi separerade för, herregud, 13½ år sedan. Vad tiden går. Sen har jag tagit dom på juldagen. Där kommer det att bli lite annorlunda nu. Eftersom barnen bor hos mig 100 % under terminstid så vill deras mor, vilket jag fullständigt förstår, ha barnen under hela lovet. Så jag kommer helt enkelt att åka dit under juldagen och då även ta med mig deras farmor dit så firar vi jul en dag till. Själv så ska jag jobba under julafton. Ända till klockan 16:47. Så det kommer att bli mycket klagomål på face från mig under den dagen. Bara så Ni är förberedda. Äh, skoja bara. Blir nog rätt så lugnt. Sen till min mor och käka lite julmat för vidarebefordring till soffan och lite tv. Julen blir så lugn.



OBS!
Tänk på att fira julen utan alkohol. Julen är barnens dag. OBS!



Nyårsafton då? Amatörernas afton. Har inte en aning vad som kommer att hända. Just nu inget inplanerat. Kan gott och väl tänka mig att sitta hemma och bara slappa. Förra året blev det party hemma hos mig med Thomas Lindvall och Glenn Eriksson. Det var visserligen ett litet annat läge då. Jag ville absolut inte vara nykter då. Men i år skulle det inte vara några problem.


Nu är det visserligen 16 dagar kvar av detta år men:


God jul och gott nytt år på Er alla.


Nä, det var nog allt jag ville för nu.


Kommentarer
Postat av: Duucken

Låter riktigt bra! :)

2010-12-15 @ 16:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0