Julen över!

Då var julen över än en gång. Hets och ännu mera hets i flera veckor för några timmars trevlig stund med familjen. Är det värt det? Ja, faktiskt. Få se barnens glada miner och äta god mat och bara umgås. Nu ska inte jag komma och säga att jag har hetsat alltför mycket. Har glidit mest runt på en räkmacka och löst mina saker på lättast möjliga sätt. Bara handlat fyra presenter. Nja egentligen tre. Den fjärde var ju bara pengar. Sen har jag varit hos min mor och käkat. Eftersom jag jobbade på julafton så var jag ju ingen hjälp till maten som skulle fixas. Jag bara ramlade in hemma hos mor och satt mig ner och käkade. Skönt värre.

Sen på kvällen så fick jag och min bror visa att vi kunde anstränga oss lite i alla fall. Mammas tv gick sönder på julaftonkvällen så då letade vi fram min gamla Sony-tv från mitten av 90-talet. Stod hemma hos mig så det var bara att ta bilen hem till mig och frakta över tv:n till mamma.


Mamma fyller 70 år på nyårsafton så idag så bestämde min bror och jag att vi skulle köpa en helt ny 40-42" tv till henne i present. Sagt och gjort. Iväg till först Elgiganten, sen till OnOff för att avsluta på Expert. Bästa pris vi hittade var på Expert så då köpte vi en 40" Samsung till henne. Sedan bestämde vi att hon skulle få presenten redan idag så då drog vi till mamma och gav henne den. Att säga att hon blev glad är en stor underdrift. Gud vad skönt det kändes att se henne så glad.


All stress och hets blir bortglömt så fort man får se glädjen i ögonen hos alla som verkligen får saker som dom vill ha. Då är verkligen allt värt det. Men nu säger jag det igen som jag sagt varje år. När december börjar år 2011 så ska alla julklappar vara inköpta. Tror Ni att jag kommer att klara det? Det tror inte jag.


 

God fortsättning alla kära där ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0