Lättare.

Den senaste tiden så har jag blivit lättare. Så förbaskad stolt över mig själv. Åtta (8) kilo lättare. På ungefär 6 månader. Vad har jag gjort för att tappa så pass mycket? JA, för mig är det mycket. Inget egentligen. Okej, jag går till jobbet, men det har jag gjort i ungefär två år nu. Men jag äter inget godis längre. Äter nästan aldrig på Max, McDonalds eller liknande ställen. Visst det händer, men till skillnad mot förut, herregud… Pizza? Jo, där fuskas det fortfarande rätt så duktigt. Har börjat variera kosten lite mer. Oftare fisk, kyckling, kött och så har jag hittat en rotfrukt som jag nästan aldrig åt förut. Få se. Hmmm ja just ja, potatis hette den visst. Lite nyttigare frukost har jag börjat med också. Ska väl tilläggas att dom sista kilona försvann tack vare att jag bara käkade varannan dag i två veckor. Det gick det med. Allt för att komma under 90 så fort som möjligt.


Från vilka kroppsdelar har jag tagit vikt ifrån då? Bra fråga. Ser egentligen inte så stor skillnad på mig själv. Visserligen är det bara åtta kilo, men lite måste man väl märka. Visserligen så sitter jeansen lite lösare och med lite vilja så kan jag använda nästa hål i skärpet, men det blir lite för spänt. Men förut så klarade jag inte ens det med mycket vilja, så litet framsteg där.


Men största skillnaden är mina lår. Åh så typiskt. Enda kroppsdelen jag har varit riktigt stolt över. Haft rejäla lår tidigare. Visst både fett och muskler, men jag har tyckt om dom i alla fall. Nu är dom så smala. Då menar jag såå smala. (60cm i omkrets. Haha var bara tvungen att mäta.) Tror nog all vikt jag tappat kommer därifrån. Djävla kropp som tar magen sist.


Så varför skriver jag om detta i nyårstider? Jo, mitt nyårslöfte förra året var att innan år 2011 är slut så ska jag vara nere på 80-83 kilo. Då vägde jag 96kg. Hälften av tiden har gått och jag har hälften av vikten kvar.


GO Joker GO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0