Party med Toms Tivoli och Catatonia.

Hej. Som Ni märker så har det inte blivit mycket skrivande på sista tiden. Det har varit mycket nu. Jultider och många, långa skift. Hade egentligen inte tänkt skriva nu heller men några tankar kom i alla fall upp i huvudet.

 

Sitter vid datorn med en öl i handen och letar lite låtar till diverse låtlistor på Spotify. Skulle ha tag på "Det är inte snön som faller" med Anders F Rönnblom. När jag gjorde sökningen så dök bl.a. "Snön faller uppåt" med Toms Tivoli upp. Då slog det mig, fan tycker mig känna igen namnet. Visst, när jag då satt på lite låtar så kände jag ju igen en hel del av dom. Nu kommer då nästa problem. Jag har ju aldrig gillat Toms Tivoli så när har jag hört alla dessa låtar? Vad spelade vi för musik förr i tiden egentligen? Kan det vara så att jag hade en liten flört med många knepiga artister för många många år sedan? Typ Toms Tivoli, Dag Vag, Niklas Strömstedt, Jumper, Pontus och Amerikanerna, Just D, och Thomas Ledin. Jag kommer ihåg att jag var på en Ledin konsert på Gotland för typ 10 år sedan. (Tack för V.I.P Biljetterna Pierre) Jag måste ha förträngt det bra, men nu bara ramlar det in en massa minnen av artister från den tiden


Jag vet att en grupp jag var helt såld på var Catatonia OBS! Inte Katatonia. Olika grupper, olika musikstil. Vet egentligen inte varför jag gillade dom så himla mycket, men jag sitter nu och lyssnar lite på deras låtar och det är nästan skrämmande vad en del låtar stämmer bra in på mig nu. Typ 15 år senare. Visste jag redan då hur mitt liv skulle utvecklas? Nä, självklart inte, men lite skoj är det ju. Ska man sitta och lyssna på texter och börja gilla vissa låtar så brukar ju det vara sådana låtar som man känner igen sig i. Det kan jag säga att det stämde inte då när det gäller dessa låtar. Men nu, typ 15 år senare så. Men nu är jag inte så förtjust i dessa låtar.


Ja, haha det är tur att jag nu sitter helt själv och lyssnar på all knepig musik. Hade jag inte varit själv från början så hade jag definitivt varit det nu.


Ha en god fortsättning alla kära vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0