Sömnbrist.

Jaha då sitter jag här nyduschad, just ätit frukost och bara väntar på att förflytta mig till jobbet. Varför finns det nätter där man inte kan sova? Nu har jag haft två sådana nätter på raken. Okej, helt sömnlösa kan dom inte ha varit för då skulle jag vara mer eller mindre död, men om jag nu har slumrat något så är det inte många minuter.

Jag har normalt inga problem med lite sömn. Klarar mig alldeles utmärkt med ungefär 3-4 timmar om jag väljer det själv. Finns många som har förundrats över hur jag fixar det. Jag kan ligga och prata i telefon, kolla tv eller fastna bakom datorn fram till småtimmarna. Men då har jag lite koll. Då fungerar lite/ingen sömn för mig, men om man lägger sig vid 22:00 och tror att man ska få sova till 05:00 och man inte får någon sömn då blir jag bara sur och förbannad. Idag kommer jag att vara så trött på jobbet. Jobbar 6:31–17:21.


Det otäcka är att igår så låg jag och läste och bara kände hur texten i boken flöt ihop. Tänkte att ett kapitel till bara sen sova. Nä, orkade inte utan la ifrån mig boken och släckte lyset för att sedan sova. ELLER HUR!


När man sen ligger där och vänder och vrider så dyker det ju upp en massa tokiga tankar. Det är väl egentligen det värsta. Man börjar tänka på livet i stort. Vad har jag gjort för fel? Ska jag säga upp mig från jobbet. Vad kommer hända i mitt liv framöver? Vilken utbildning kommer yngsta sonen att välja? Kommer äldsta att bo kvar hos mig även nästa läsår om han fixar körkortet eller blir han då hos sin mor? Ska jag flytta. Byta stad eller bara byta lägenhet eller bo kvar här? Varför kan jag inte sova? Har en massa saker jag vill säga en vän, men hur ska jag säga det osv. osv.


Sen när jag tröttnat på att ligga och fundera på alla dessa saker så kände jag att det var lika bra att hitta på något annat. Jaja inte det Ni tror nu. Jag tände ljuset och tog fram mobilen och började leka med mina foton i den. Började göra olika bakgrundsbilder. Fick till några riktigt bra bilder, men det slutade i alla fall med att jag har kvar den tråkiga standarden. Hämtade hem foton från facebook och la till dom som kontaktbilder, la in dom adresserna jag kom ihåg och såklart surfa lite. Sen en timme innan klockan skulle ringa så klev jag upp och började göra mig i ordning. Nu är jag klar och jag börjar jobba om 1½ timme. Känns inte så bra för nu börjar tröttheten smyga sig på. Nu lite tv innan jag ska ta min promenad ner till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0