Sugen!

Känns lite konstigt just nu. Satt och tittade på min julpyntning. Är jag nöjd med det jag åstadkommit? Nja, inte riktigt. Så hur mycket har jag pyntat då? Jo, jag har satt upp en elektrisk adventsljusstake. Det är allt. Jag är sjutton sugen på mer. Jag har inte pyntat på en massa år och varit nöjd med det. Men i år känns det nästan som att jag saknar det.

Julgardiner, ljusstakar, julstjärnor, dukar och självklart en julgran.


Jag skulle vilja ha en julstjärna i fönstret i köket och i vardagsrummet. Även en elektrisk adventsljusstake i dessa rum. Julgranen finns det gott om plats med i vardagsrummet efter jag skrotade min stereo. Sen skulle det inte vara fel med en adventsljusstake med levande ljus heller att ha på bordet i vardagsrummet. Sen har jag även suttit och funderat på en spellista på spotify med bara julmusik.


Hur kommer det sig att jag helt plötsligt vill ha det så? Det har jag inget svar på. Jag kom på det typ nu.


Nu tänker jag inte springa ut och stressköpa massa julpynt bara för att. Jag ska nu kolla upp vad jag har hemma, vilket förmodligen är ingenting, och då plocka fram det. Men sen nästa år, då djävlar…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0