Jättetråkigt besked.

När jag träffar en person så brukar jag kunna känna rätt så fort om det är en bra människa eller inte. Det händer att jag har fel, men väldigt ofta har jag haft rätt. För ett tag sedan så träffade jag en person som jag gillade. Vi har haft mycket kul och trevligt ihop. Men igår så fick jag kastat i ansiktet att den här personen inte var den jag trodde. Borde ha fattat det här redan för ett bra tag sedan. Men så är det väl med allt här i livet. Nu tänker jag tänka mig för innan jag öppnar mig och visar mina innersta tankar. Jag har andra vänner som står mig fruktansvärt nära och det är där jag tänker lägga mer kraft på. Har tyvärr haft för lite tid att umgås med några av dom, men nu blev det lite tid över så att säga.

Mer tråkigheter. Jag ska jobba över jul. Har långpass både på julafton och på juldagen. Men vad fan, tjänar ju stora pengar. Haha som Ni säkert förstår. IRONI… Stora pengar? Eller hur!

Talade med min mor om det och jag gjorde tyvärr henne besviken när jag berättade det. Jag sa även att jag inte kommer att komma förbi efter jobbet heller. Kommer att vara hur trött som helst ju. Klockan kommer att ringa vid 04:00 båda dagarna så jag hoppar över släkten. Kommer "bara att vara" så att säga. Barnen firar jul hos sin mor så jag kommer att ha lägenheten för mig själv. Jobba sig igenom julen är tanken. Kommer att bli en jobbig jul av flera orsaker. Men det löser sig. Har inte pyntat än. Kommer inte att göra det heller.


Men nu till lite roligare saker. Nyårsafton står och knackar på dörren. Man ska ju fira det säger dom. Så som det ser ut just nu så är jag ledig och kommer förmodligen att umgås med en tokig Falubo. Men jag ska nog överleva det också. Haha ja, det vet jag kommer att bli en riktigt bra kväll.


Mer roliga saker. Pratade med min underbara syster igår. Åh det var så länge sedan senast. Det är alltid kul att träffa henne och snacka skit. Var på Peace & Love caféet och fikade med henne. Så skön och avslappnad härlig miljö där. Var så skönt att kunna prata ut helt om hur jag mår och känner. Tänker inte låta det gå så här lång tid igen innan vi träffas igen. Gillar verkligen den avslappnade attityden vi har till varandra. Kan alltid berätta mina tankar till henne och på något sätt så får hon mig alltid att le och skratta. Hur djävla nere och slut jag än är. Det är det bara hon ett fåtal till som klarar av. Men dom finns och dom vet om det. Tack för att Ni finns.

 

Kram till alla härliga människor därute.


Kommentarer
Postat av: olof

tråkigt. hoppas du får må bättre snart. det förtjänar du.saknar dig, och alla andra med. kram

2011-12-09 @ 12:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0