Julbord/firmafest?

Nu till helgen är det dags för skandaler och ett riktigt supande. Busschaufförerna ska ha julbord. På en LÖRDAG…Eller blir det firmafest? Öppet för skandaler då. Jag ska ju dit. Haha nä, bara skoja lite. Det kommer att bli ett lugnt och sansat julbord. Själv så drar jag på hockey i Leksand först innan vi drar vidare till julbordet. Ska bli kul. Var på julbord även förra året. Men då var det på en söndag. Det var ingen höjdare. Ja, jag är inte den som brukar springa på våra julbord. Har kanske varit på tre, fyra stycken dom senaste tio åren. Tröttnade efter ett år då jag gick på sex julbord på en månad tror jag det var. Sen var jag less. Men nu så ser jag fram emot det. Mycket bra initiativ av några kollegor som bestämde att vi skulle ladda upp med hockey först. Nu hade jag ytterligare suveräna alternativ att välja på, men jag kan inte klona mig hur gärna jag än vill. Får liksom försöka göra det bästa av situationen.

Fått ledigt från jobbet. Tack Nobina. Jag behöver verkligen den här tiden med gemenskap med mina vänner, kollegor och arbetskamrater.


I övrigt så har jag kommit in i ett stim med saker över öronen att göra. Har haft några härligt lugna dagar och fått umgåtts med Sandberg från Oxelösund. Eller ska vi säga Nyköping så alla vet vilken jag pratar om. Alltid lika kul när han kommer och hälsar på. Men nu dags att ramla tillbaka till verkligheten. Övertidsarbete igår, fackmöte ikväll, skademöte imorgon plus 10 timmars arbetsdag. Pust. Sen som sagt, julbord på lördag. Blir även det en lång, men förhoppningsvis, rolig dag.


Håller på att landa efter en mindre rolig månad. Har nu äntligen även fått tag på syster yster så äntligen så ska jag lura ut henne på en fika nästa vecka. Inget bestämt än så det hinner ju rinna bra mycket vatten under dom broarna, men kanske.


Jaha, vad ville jag säga med det här då? Absolut ingenting mer än att saker och ting rör på sig för mig och jag håller på att hitta tillbaka till verkligheten.


Sköt om Er där ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0