Misstag!

Alla gör vi misstag. Förmodligen flera stycken varje dag utan att vi tänker på det. Kan vara små misstag som ingen lägger märke till. Man kan även göra stora misstag som alla märker direkt. Sen kanske man gör stora misstag som man inte märker på en gång utan det kommer fram lite senare.

Jag har gjort ett jättemisstag i lördags kväll och märkte det för typ 30 minuter sedan. Fyra dagar senare. Inte bra. Det här misstaget drabbade åtminstone 3 personer så jag skäms så fruktansvärt just nu så Ni har inte en aning. Har nu försökt rätta till det misstaget och bett en person om ursäkt. Kommer aldrig att förlåta mig själv om det blir några större konsekvenser av det här.  Skulle berättat vad jag gjort om jag kunnat, men har tystnadsplikt angående detta.


Jag har alltid sett mig själv som en perfektionist när det gäller att hantera saker och ting. När jag jobbade på kontor så krävde jag det av mig själv och även av mina medarbetare. Gäller även nu fast jag "bara" kör buss. Jag vill att bussen ska vara perfekt. Inte undra på att man käftat med driften så många gånger. Vill även att körningen ska vara perfekt annars mår jag dåligt om jag inte gör ett riktigt bra jobb. Vill jag hjälpa någon så ska jag fan göra det till 100 % och inte halvdant. Kräver även samma sak tillbaka. Vill någon hjälpa mig så hjälp mig med det jag vill och inte bara till hälften.


Så fatta att detta misstag som bl.a. var att hjälpa en person stör mig så in i helvete. Får inte göra sådana misstag när man ska hjälpa en annan människa.


Ska Ni hjälpa en annan människa med "pappersarbete" så se för guds skull till att Ni skriver i alla uppgifter korrekt. Var extra noga. Det ska jag vara nästa gång.


Till den det berör. Du vet vem du är. Jag skäms och jag vet att du litade till 100 % på mig när det gällde detta. Hoppas allt fixar sig ändå. Kan bara än en gång säga förlåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0